Merkactivatie ‘Butcher of Blue’:
The Butcher meets Denham


Na een jaar zijn ze weer terug bij hun maker: volmaakt afgedragen jeans. Samengebundeld in een boek. 100 broeken, 100 boeken.


In november 2010 creëren Bob Rijnders (eigenaar van winkel Best of Brands en oprichter van jeanslabel Butcher of Blue) en Jason Denham (the Jeanmaker) samen de ultieme spijkerbroek: de Butcher jeans. In totaal worden er 100 geproduceerd en verkocht. Alle dragers houden een ‘Denim Diary’ bij, een dagboek waarin elk vlekje, gaatje en iedere scheur wordt genoteerd. Iedere party, iedere trip, elke nieuwe liefde... het verhaal van de Butcher jeans, verteld door de drager. De broeken en denim diaries zijn de basis voor een boek en een expositie: Butcher of Blue.

Wash Friday

Na een jaar keren de Butcher jeans terug naar hun makers tijdens het Butcher-event Wash Friday. Met een ingevuld dagboek en een jaar lang niet gewassen jeans krijgen de dragers 150 procent van de aankoopwaarde terug. Alle ‘dragers’ zijn tijdens dit event op de foto gezet, alle jeans worden gewassen.

Boekpresentatie en expositie
De broeken en Denim Diaries zijn de basis van het boek en de tentoonstelling: Butcher of Blue. Wij ontwerpen de uitnodiging en denken mee over de aankleding van de expositie. Tijdens de expositie wordt het boek gepresenteerd aan het publiek.

Publiciteit

Wij ontwikkelden samen met Bob Rijnders het concept en ontwierpen de huisstijl, het paspoort en het boek voor Butcher of Blue. De boekpresentatie en de opening van de expositie hebben veel free publicity gegenereerd. RTL Boulevard kondigde het event twee dagen van tevoren aan en veel belangrijke blogs, waaronder die van Glamour, pikten het verhaal op. Met trots kunnen we hier spreken van een ‘succesvolle merkactivatie’!

RTL Boulevard

› fragment RTL Boulevard


Blogs
› blog Glamour
› blog Denimhunters

› blog Stylesight
› blog Long John

Impressie boekpresentatie

› boekpresentatie op Facebook

Impressie
Wash Friday event

› event op Facebook

› event op Vimeo


Butcher of Blue

› boek Butcher of Blue

BUT_cover.jpg

diary.jpg

Dragers van de Butcher jeans hebben een jaar lang hun Denim Diary bijgehouden.

DGO_PORT_BUT_IMG_7516.jpg

Alle dragers van de Butcher jeans zijn gefotografeerd voordat ze hun jeans hebben ingeleverd tijdens het event Wash Friday.


BUT_WashFriday_8.png

BUT_WashFriday_4.pngBUT_WashFriday_3.png

Een impressie van Wash Friday.

DGO_PORT_BUT_IMG_7521.jpg

DGO_PORT_BUT_IMG_7519.jpg

DGO_PORT_BUT_IMG_7520.jpg

Het boek Butcher of Blue. Er zijn 100 broeken én 100 boeken geproduceerd en genummerd.

BUT_bookpresentatie_21.png

BUT_bookpresentatie_18.png

BUT_bookpresentatie_14.png

Tijdens de expositie wordt het boek gepresenteerd aan het publiek.